Subject: RE: 2025. a uuringute sisestamine PlanProsse - koolitusmaterjal
From: "Marion Pajumets - SOM" <[email-masked]>
To: "Kaire Innos" <[email-masked]>, "Katre Sakala" <[email-masked]>, "Kristel Abel" <[email-masked]>,Meelis Põlda <[email-masked]>, "Eteri Demus" <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>, "TEHIK Info" <[email-masked]>,Märt Roogna <[email-masked]>, "Ravimiamet" <[email-masked]>
Cc: "Annika Veimer" <[email-masked]>, "Maret Maripuu" <[email-masked]>, "Birgit Lao" <[email-masked]>, "Margus Arm" <[email-masked]>, "Katrin Kiisk" <[email-masked]>, "Kelly Otsman" <[email-masked]>, "Mari Teesalu - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 17:11:43 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saadan eilse üleskutse juurde selgituse selle kohta, mida käsitleme
uuringuna, mis tuleks PlanProsse ja analüüsikomiteele esitada.

UUE UURINGU KOOSKÕLASTAMINE SoMi ANALÜÜSIKOMTEES SELLE TÖÖPLAANI VÕTMISEKS

Kooskõlastamist ootame järgnevatele kriteeriumitele vastavatele
uuringutele:
• 2025. aastal algama planeeritud uuringud (mitte juba pooleliolevad
uuringud);
• hõlmavad riigieelarvelisi uuringuid ja erinevatest välisvahenditest
rahastatavaid uuringuid, s.h teadus-arenduskriteeriumitele vastavaid
uuringuid ja -grante;
• nii alus- kui ka rakendusuuringud;
• suured, üle mingi intervalli (mitte igal aastal) toimuvad seireuuringud;

• erakorralised (nt selle jaoks on eraldi allikast taotletud rahastus v
plaanitakse seda teha) ja konkreetse alguse ja lõpuga projektid, mis pole
spetsialisti igapäevatöö või pidev seire.
SoMile pole selle uuringuideede korjega vaja infot rutiinsete proovide
võtmiste ja nende mõõtmiste/analüüsimise kohta, v.a. juhul, kui selleks
töötatakse välja uut meetodit. Tavapäraseid õigusaktide mõjuanalüüse ei
pea analüüsikomitees kooskõlastama.

Tervitused!

Marion Pajumets
teadusnõunik
Sotsiaalministeerium

From: Marion Pajumets - SOM
Sent: Wednesday, November 6, 2024 5:19 PM
To: [email-masked]; [email-masked];
[email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]
Cc: [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; Katrin Kiisk
<[email-masked]>; Kelly Otsman - SOM <[email-masked]>;
Mari Teesalu - SOM <[email-masked]>
Subject: 2025. a uuringute sisestamine PlanProsse - koolitusmaterjal

Head SoMi valitsemisala asutuste esindajad, kel kokkupuude uuringutega!

Palun olge nii kenad ja edastage see kiri oma asutuse inimestele, kes
tegelevad uuringutega.

Täna toimus Tiimsis koolitus uuringute sisestamiseks PlanProsse. Selle
<https://eegovg01.sharepoint.com/:v:/r/sites/JAGAMINE_SOM/Projektid/1012/D
okumendid/PlanPro%20koolitusmaterjal/PlanPro%20koolitus_%20uuringute%20ja%
20anal%C3%BC%C3%BCside%20sisestamine-20241106.mp4?csf=1&web=1&e=cEJwop>
salvestis on siin.

Tuletame meelde, et juba teist aastat tuleb analüüsikomitee aastalõpu
koosolekul kooskõlastada kõik järgmisel aastal algavad uuringud – ükskõik,
kas tegu on teadusega või mitte, või kas neil on rahastus olemas või
taotlete seda SoMi RE teadusarenduse lisaeelarvest (2025. a on see ligi
1,5 miljonit eurot; olge lahked ja taotlege!).

Analüüsikomitee e ministeeriumi ja valitsemisala asutuste juhtkonnad, saab
nõnda ülevaate kõigist uuringutest, mida valitsemisalas planeeritakse;
jagame infot, väldime dubleerimist ja liidame võimalusel väiksemaid
uuringuid kokku.

Uuringute PlanProsse sisestamise viimane tähtaeg on 20.11.24.
Analüüsikomitee kohtumine, kus uuringud kooskõlastatakse ja teadus- ja
arendustegevuse lisaraha jagatakse toimub 28.11. Juhtkonnale peab jääma
nädal materjalidega tutvumiseks.

Kui teil on küsimusi PlanPro kohta v juurdepääsu kohta koolituse
salvestisele, pöörduge, palun, Kelly Otsmani ([email-masked]
<mailto:[email-masked]> ) poole. Kui teil on küsimusi uuringute vormi
sisulise täitmise kohta, siis pöörduge Marioni ([email-masked]
<mailto:[email-masked]> ) poole sotsiaalvaldkonna uuringute osas ja
Mari Teesalu ([email-masked] <mailto:[email-masked]> ) poole
tervisevaldkonna uuringute osas.

Ilusat pärastlõunat!

Mari ja Marion

Teadusnõunikud

[email-masked] <mailto:[email-masked]>